vrijdag 8 juli 2016

Soelaas

SOELAAS

De ochtend wenste zich een rozenboog,
zo hoog als Ra kon reiken, om de
ooit zo tierende roos – ‘wit’ zei Anna –
weer ruim baan te verstrekken.

Vaart bracht mij ter plekke, aleer ik de 
slapende man op een roze briefje verzocht 
alarm te slaan, mits ik voor altijd zou
verdwijnen. Ik was gewaarschuwd.

Het was niet die ik verwachtte, maar
een meisje op blote voeten. Zij schroomde
de deur open, niet op kier, maar net genoeg
om mij in haar mediterrane geuren te verhullen.

In haar zweem liet de weg terug zich
dromen. Behaagde onderwijl het vooruitzicht
van witte pracht, weldra sierlijk verweven.
Die gedachte bracht mij thuis.

De kat krulde mij tegemoet, liet zich
gulzig kroelen. Het alarm werd geslagen,
dat wel, maar niet om mij, want de man lag 
nog te slapen. Het was de merel op haar hoede

en de boog voortaan haar baken.

Conny Lahnstein

8 juli 2016

Geen opmerkingen:

Een reactie posten