zaterdag 26 mei 2018

Foto-album

Foto-album
Voor mam

Ik schater mijn peuterlach, verstopt
in het kastje, maar je handen vinden
me. Je klikt, vereeuwigt me in zwart-wit.

De schaar was bot, dat zie je. Mijn pony
scheef, de lagen ongelijk, de kapper
uitgespaard want het vierde zusje op komst.

De pennen tikken de toeren, jij telt hardop,
de zoveelste trui in pauwensteek of ribbel.
Ik lig op je schoot en neurie tegendraads mee.

Onder elke tafel voel ik mij op mijn gemak 
zolang je benen op zichtbare afstand, ik kippenvel
krijg terwijl je stofzuigt onder mijn voeten.

Ik zag je sokken stoppen, knopen aannaaien,
elastieken om staarten draaien, dansen op 
Glenn Miller, neuzen snuiten, snoeten wassen,

tranen drogen na het vallen en opstaan,
van ons allemaal en soms, heel even,
die van jou. 

Conny Lahnstein
2 mei 2018 

1 opmerking:

  1. In één woord ontroerend en geweldig. Ik zie jouw moeder en jou op die manier heel levendig voor me. En dus knap gedaan. hier ligt jouw kracht: al verhalend poëzie bedrijven....

    xxx,

    je Elbert

    BeantwoordenVerwijderen