donderdag 10 mei 2018

Sluimer

Sluimer

Voor mijn liefste


Hij verschuift tijd van de ene naar 
de andere voet, begeeft zich op 
de snijlijn van het vergeten. Een 
zuchtje wind is al voldoende om 
hem van de wijs te brengen, te 
stagneren. Voor even maar, want 
het tikt altijd naar later. 

De toetsen kleuren woorden, zijn 
brein rakelt fenomenale zinnen. 
Verblijft tussen werelden waarvan 
wij niet weten, zijn ogen naar 
binnen. Hij raakt aan eeuwige 
zinnen, bestiert de uren en ment 
ze tot poëtische klanken. 

De frisse ochtend klimt vroeg door
het geopende raam. Vogelzang 
benadrukt de zweem van het 
blauwe gordijn, bedekt jouw 
slapende wangen. Je onrustige 
nacht ingelost voor kinderlijk 
slapen. Ontvankelijk voor dromen.

Hij liet het beschreven blad,
wetend dat ik haar 
zou vinden. 

Conny Lahnstein
10 mei 2018

1 opmerking:

  1. Vertederend, zeker omdat ik weet dat het mij betreft. Zo kom je jezelf tegen in je eigen schrijven dat door jou verwoord is. Leuk dat mijn schrijven jouw schrijven weet te inspireren, dat de liefde ook via het woord gaat...

    Dankjewel mij lief

    xxx,

    je Elbert

    BeantwoordenVerwijderen