donderdag 7 april 2016

De Boodschap (8-9-2015)

De Boodschap

Ze staat er weer, nog grauwer
dan eerder, ik verbeeld me het
dorp waar ze vandaan kwam,
net zo uitzichtloos als de dag
die ze zwijgend toeknikt

Ze staat er weer met het nieuws
van haar straat, groet mij onhoorbaar
verlegen, alsof zij een engel, de
mensheid reddend van haar zoveelste
voorspelde ondergang

Haar zandkleurige huid verraadt
haar ontheemde ogen, overtuigt
mij niet van de inhoud van haar
boodschap, het muntstuk in mijn tas
was bij voorbaat haar aalmoes

Ik laat mij redden door haar schaamte
de rok versleten door weer en wind
haar armen de kranten omklemd
als was het haar verloren kind,
haar jeugd, haar zinloze toekomst,
en toch:

‘Goedemorgen mevrouw’

Conny Lahnstein
8 september 2015

Geen opmerkingen:

Een reactie posten