dinsdag 28 juni 2016

Verteren

Verteren

Je vleugelt langs gesloten
deuren en geblindeerde ramen,
waant jezelf tot schim. Het kluister
maant tot ontluistering, angst en
wantrouwen. Ze omlijsten je holle
oogkassen, tot aangeschoten wild.  
Ik sus je, wieg je in mijn verlamde,
onmachtige armen.
Ik mis je.

Je koestert de vogels in de
hermetische tuin, mijmert in
gezetelde wakers van verweerd
hout. Het gras, de gladgeschoren
getuigen van twijfel en wanhoop. Van
gevederde onschuld en sigaar. De
as getikt tot achterhaalde klok
van bevroren tijd.
Ik mis je.

Verteerde symbolen op verschoten
muren, je tast ze tot mystieke
woorden, ontrafelt ze dolend tot
schijngeboorte. Je eigen goden
struikelend over inkt op verfomfaaide
vellen papier. Je voeten dronken zwalkend,
je hoofd verdampend. Ik volg je,
in elke komma en adempauze.
Ik mis je.

Conny Lahnstein
Olvendijk 18-6 t/m 5-11-2015

27 juni 2016

Geen opmerkingen:

Een reactie posten