zaterdag 5 november 2016

Voortvluchtig

Voortvluchtig

Is dit wat je zoekt, vroeg ik, terwijl ze
naar het werk keek waar ik die nacht
nog naarstig de laatste hand aan
had gelegd en nu hing in een galerij
van schijnbaar gelaten afwachten.

Het was het helemaal, gebaarde ze
onrustig, de draden die het wezen
verbonden, de sprong was precies
die ene sprong die zij ooit zelf had
willen maken, maar nooit gedurfd,
misschien ooit.

Het is mooi, herken me, het zou haar
leven verrijken, het stukje geluk brengen
dat net ontbrak. Ze bleef lang staren,
haar tranen stroomden zag ik, liep ervan
weg en keerde terug, kon het niet laten.

Los van de kleur is het geweldig,
verzuchtte ze uiteindelijk, maar het
past niet bij de rest, het zou misstaan,
de vibe verstoren. Dat oranje net
teveel, en het groen is anders groen.

Recht ging ze, maar de handen diep
in de zakken. Op de drempel bleef ze
staan, draaide nog een keer vluchtig
het hoofd in de richting van mijn
'Perfect Imperfection' en vertrok.

Ik rilde

Conny Lahnstein

5 november 2016

Geen opmerkingen:

Een reactie posten