zondag 13 maart 2022

Eender, maar anders

Eender, maar anders

 


Het doet ertoe dat je dezelfde mond hebt, dat

je ranke lijf is waar ik altijd van droomde, je nagels

net zo gehavend en jouw bloed de mijne is. 

 

Dat je me tot op het bot kerfde, ik bijna brak en 

voelde wat leven is op het randje van de dood, omdat 

je me kooide en afsneed van het liefste wat nog was.

 

Het moest de tijd, de tijd moest vergaan, verbrokkelen

tot rede, tot de reden van mijn besluit afgestoft, mildheid

en begrip over je lippen vloeiden, onze monden weer dezelfde.

 

Om het te laten, in godsnaam te laten voor wat het was, 

onze voormalige toekomst voorbij. Kom, herken mij 

als voorheen, ik herken jou weer, zoals anders. 

 

 

Conny Lahnstein

13 maart 2022

Geen opmerkingen:

Een reactie posten