zondag 27 november 2022

Siri

Siri



Zat er maar zo’n digitale Siri in mijn hoofd, zodat

Ik alles wist, van A tot Z en meer. Zonder moeite

vond ik de route van het eenzaamste huis op 

Pampus naar het meest afgelegen Korla in Tibet.


Binnen 1 seconde wist ik de betekenis van

dispergeren, sprak ik vloeiend Tabassaran met 

haar 348 naamvallen en had ik geen last van

Hippo-potomon-stroses-quippe-dalio-fobie.


De vraag is alleen of zo’n zogenaamde allesweter, 

betweter, allesvreter, die alles gelooft en pikt, onzin

en leugens niet van elkaar kan onderscheiden,

haat verspreidt en lak heeft aan lijden, bij me past.


Evolutie is aantoonbaar gebaat bij twijfel, dus 

houd ik het bij gezond verstand.


Voorlopig dan



Conny Lahnstein

1 juni 2022


Geen opmerkingen:

Een reactie posten